Stilrent!

Vi fick en kommentar om vi inte skulle kunna göra bal-naglar
Jättekul! Men svårt att veta vad som passar, det är ju så mycket som
ska stämma när man går på bal, klänning och smycken osv.. :)

Jag tänker att om jag skulle gå på bal igen så skulle jag vilja ha
stilrena naglar, enkelt och elegant! Typ något sånt här;
ybhjkm,
Eller kanske något i ljusa färger, kanske något franskt..

Men den här går ju att variera i oändlighet, så att färgen passar med klänningen
det är inte heller så svårt och det enda som behövs är två lack i en färg som passar
och rhinestones som jag inte tycker är så svårt att få tag i, finns på åhlens och kicks osv :)

(Jag målade först hela nageln i ena färgen, lät det torka, och målade sedan den övre halvan i den andra färgen. När även den torkat la jag på ett genomskinligt(topp)-lack och använde en tandpetare för att lyfta stenarna på plats precis i skarven mellan färgerna. Placerade först ut mittersta stenen, och sedan de två på sidorna. Toppa sedan MINST en gång med genomskinligt igen för att hålla stenarna på plats om det görs på riktiga naglar!)

Tror det kommer komma upp fler inlägg med bal-naglar :)
Några spec önskemål? Främst då från Camilla :P
/ Jossan

Kommentarer
Postat av: Camilla

Riktigt fint! Får prova det här någon gång :)



Min klänning är lila, och så ska jag ha silvriga smycken så jag tänkte något enkelt, typ antingen vita/beiga naglar eller lila kanske? Fast egentligen spelar det ju ingen roll vilken färg du/ni gör designen i, det är ju bara för mig att byta färger :)

Jättesnällt att du tog upp det på engång :D

2012-05-10 @ 19:11:08
URL: http://whereweare.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0